Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik Belgesi nasıl alınır?

1. Aşama : Belgelerin tespiti

6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a dayanılarak düzenlenen, Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği ve Garanti Belgesi Yönetmeliğine göre ; üretici veya ithalatçıların satış sonrası montaj, bakım ve onarım hizmetlerini vermek zorunda oldukları eşyalar (mal) belirlenmiştir.

Hangi eşyalar için belge alınması gerektiğini aşağıdaki listeleri inceleyerek tespit edebilirsiniz.

SSHYB gerektiren eşyalar listesiSSHYB gerektiren eşyalar listesi
Garanti Belgesi ile satılması zorunlu eşyalar listesiGaranti Belgesi ile satılması zorunlu eşyalar listesi

Daha kolay bir yöntem önerimiz var!
Yeni Belge Talebi aracını kullanarak, hangi belgeleri temin etmeniz gerektiğini kolayca tespit edebilirsiniz.
Hemen Başlayın

2. Aşama : Elektronik imzanızı aldınız mı?

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ve diğer resmi kurumlarda yapacağınız işlemler için şirket bilgilerinizin yer aldığı elektronik imzanız bulunması gerekir. ‘Nitelikli Elektronik Sertifika’ (Elektronik imza) sağlayıcı akredite firmalar ile irtibata geçerek, e-imzanızı temin edebilirsiniz.

3. Aşama : COKEY ID numaranız var mı?

SSHYB işlemlerinizi başlatabilmemiz için Gümrük ve Ticaret Bakanlığı sisteminde şirketinizin kaydedilmiş olması gerekir. Sisteme kaydedilen her şirketin merkezi ve şubeleri için ayrı ayrı COKEY ID numaraları verilir.

Şirketinizin Sanayi.NET sisteminde kaydını sorgulamak için lütfen tıklayınız

Kaydınız bulunmuyor mu?
Bize ulaşın hemen kayıt işlemlerinizi yapalım.

Hemen Teklif İsteyinGaranti belgesi ve satış sonrası hizmetleri yeterlilik belgesi işlemleriniz için en hızlı çözümHemen Başlayın